.:: mad world ::.
.:: mad world ::.

.:: mad world ::.

نماد شاخ یا rock on چیست؟

نماد شاخ چیست؟

به ادامه برید..


 


نماد "شاخ" Horns up یا Rock on یکی از نماد های موسیقی راک و هوی متال است , و در بین طرفداران این سبک جایگاه خاصی دارد .

البته این علامت در فرهنگ های مختلف دارای معانی مختلف میباشد ولی در این سبک موسیقی برای ابراز علاقه و احترام به یکدیگر و به نشانه ی اتحاد میان طرفداران این سبک کاربرد دارد. همچنین این علامت در زبان اشاره برای نشان دادن I love you به کار میرود(با شست باز).

شاخ در فرهنگ ایتالیایی نمادی است برای دور کردن و فراری دادن شیطان ، و گاهی نیز یک نوع متلک !

جالب است بدانید که این نماد در سنگ نگاره ی کرتیر در نقش رجب توسط یکی از بزرگان ساسانی نیز به کار برده شده است. البته در فرقه ی Satanism هم برای نمایش شاخ های شیطان به کار برده میشود.و همینطور در ورزش های مختلف به ویژه در استادیوم های آمریکایی هم به معانی گوناگون به کار میرود

این علامت برای اولین بار در بین اهالی راک در سال 1968 توسط وکالیست گروه Coven یعنی Jinx Dawson در کنسرت ها به کار برده شد و بعد از آن بر روی کاور آلبوم Yellow submarine از Beatles نقش بست .

این علامت همچنان به طور پراکنده بین طرفداران این موسیقی استفاده میشد تا سال 1977 که بر روی آلبوم Love gun از گروه Kiss هم ظاهر شد.ولی Ronnie james dio را به عنوان کسی میشناسند که این نماد را در این موسیقی تثبیت کرد.

دیو در سال 1979 با پیوستن به گروه بلک سبث به طور مداوم از آن استفاده میکرد و باعث شد که آن بین تمام طرفداران این سبک جا بیفتد. دیو که اصالت ایتالیایی داشت در پاسخ به این سوال که این علامت را برای چی به کار میبرد گفت : مادربزرگم این علامت را استفاده میکرد و میگفت چشم شیطان را از ما دور میکند.

امروزه علامت شاخ علاوه بر معانی گوناگون و گاه متضاد اش در فرهنگ های مختلف ، به یکی از نماد های اصلی موسیقی راک و متال تبدیل شده است ،که افراد نا آشنا گاها از آن تعبیری سو دارند.

 

منبع:بزرگترین مرجع تخصصی راک و متال در ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد