.:: mad world ::.
.:: mad world ::.

.:: mad world ::.

کنسرت نهم مرداد

مقاله ی سایت موسیقی  ما و عکس ها در ادامه


 
اولین اجرای زنده آلبوم «مثل مجسمه» در تهران برگزار شد
مهدی یراحی: بیش از یک سال لحظه شماری کردم تا به شما از روی این استیج سلام کنم
موسیقی ما – خواننده آلبوم «مثل مجسمه» پس از مدت‌ها دوری از استیج، نهم مردادماه و به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بین المللی روی صحنه رفت. کنسرتی که به دلیل اتمام بلیت‌هایش به فاصله 48 ساعت قبل از اجرا شب شلوغ نمایشگاه را رقم زد و با استقبال خوب مخاطبان و حضور چهره‌های سرشناس دنیای هنر برگزار شد. او طی دو سانس، منتخبی از آثار خاطره انگیزش و قطعات آلبوم مثل مجسمه را اجرا کرد. او به زودی باید بار سفر ببندد؛ سفری که مقصدش شهرهای مختلف ایران است و یراحی باید در قالب تور مثل مجسمه به دیدار همه دوستدارانش در اقصی نقاط کشور برود. گزارش اختصاصی سایت «موسیقی ما» از کنسرت نهم مرداد مهدی یراحی را در ادامه می‌خوانید:
 
  • *پس از پانزده ماه
آخرین کنسرت مهدی یراحی در تهران به بیست و دوم اردیبهشت ماه سال گذشته باز می‌گردد. او بر خلاف تصور و روال معمول بازار موسیقی پاپ، پس از آن تاریخ دیگر هیچ اجرای زنده‌ای در تهران برگزار نکرد و روی فرایند تهیه آلبوم جدیدش متمرکز شد. طی این پانزده ماه قطعات جدیدی برای مثل مجسمه ساخت تا با دست پر به استقبال هوادارانش برود. یراحی کنسرت نهم مرداد را با قطعه «باید می‌شناختیم همو» آغاز کرد. قطعه‌ای اکتیو که چاشنی آن تکنوازی «نیما رمضان»، رهبر ارکستر این خواننده، بود. اجرای زنده این اثر با توجه به حضور دو نوازنده گیتار الکتریک مطرح در گروه، کاملا به نسخه‌ای که در آلبوم شنیده شد شباهت داشت. یراحی پس از اجرای این قطعه گفت:«سلام. بیست و دو اردیبهشت پارسال چه کسانی در این سالن حضور داشتند؟ چقدر گذشته است؟ یک سال و سه ماه گذشته و من یک سال و سه ماه لحظه شماری کردم تا به شما از روی این استیج بگویم سلام.» او برای دومین قطعه کنسرت، دومین قطعه آلبوم مثل مجسمه را انتخاب کرد. «آشوب»؛ اثر شش و هشتی که مدت حضورش در جمع مخاطبان بیشتر از آلبوم است زیرا اواخر خردادماه منتشر شد. نیما رمضان در این قطعه گیتار آکوستیک نواخت و تکنوازی ریتمیک پرکاشن هم کمی سالن را بهم ریخت!
 
  • *ریتم
یکی از اِلِمان‌های بارز این کنسرت مهدی یراحی در قیاس با سایر اجراهایش، این بود که ریتم از ابتدا تا پایان کنداکتور جریان داشت و قطعات اسلوی کمی را انتخاب کردند. «مثل مجسمه» به عنوان سومین اثر اجرا شد و استقبال مخاطبان را به دنبال داشت و با وجود اینکه شعر محزونی دارد اما ملودی و تنظیمش اسلو نیست. یراحی در ادامه سری به آلبوم «امپراطور» زد و قطعه «دیدار» را با یک پیش درآمد کوتاه اجرا کرد. «سیامک فتحی‌نیا» نوازنده ساکسفون هم به گروه ملحق شد و در این اثر تکنوازی داشت. قطعه هفت آلبوم مثل مجسمه از ابتدای برنامه طرفداران زیادی داشت و نامش بعضا به گوش می‌رسید. یراحی پیش از «سال درد»، «معین راهبر» و «مونا برزویی» که آهنگساز و تنظیم کننده و همچنین ترانه سرای این اثر بودند را به حضار معرفی کرد. مهدی یراحی اصولا خواننده شش و هشت‌خوان نیست ولی آثار شاد پرطرفدار در کارنامه کاری‌اش کم ندارد. از جمله «عطر تو» که اینتروی آن در کنسرت نهم مرداد به شکل متفاوتی اجرا شد. یراحی ابیات آغاز این قطعه را می‌خواند و اعضای ارکستر هم با دست زدن او را همراهی می‌کردند که همین مساله حضار را وادار کرد تا روی همان ریتم دست بزنند. به بهانه اجرای این قطعه «رستاک حلاج»، ترانه سرا و آهنگساز عطر تو، معرفی و مورد تشویق قرار گرفت. خبری از تکنوازی ترومپت، که در کنسرت‌های قبلی این خواننده وجود داشت، در این قطعه نبود و به جای آن، «مهرداد احمدزاده» سولوی کیبورد  کار را نواخت. پس از «انفرادی» و «امشبم گذشت» و «مهم اینه»، استیج برنامه با تغییرات کوچکی همراه شد. یراحی به همراه «حامد حمیدزاده» و عادل روح‌نواز و نوازنده پرکاشن به جلوی استیج آمدند و روی صندلی‌های چوبی مستقر شدند. این خواننده گیتار آکوستیک می‌نواخت و با همراهی گیتار بیس و الکتریک و پرکاشن قطعه «از خودت خبر بیار» را اجرا کرد. در بخش‌هایی از این قطعه هم مهدی یراحی بعضا بر خلاف همخوانی حاضرین ملودی کار یا ترانه را با تغییرات کوچکی اجرا می‌کرد. البته او به غیر از ایجاد تغییر در تحریر و ملودی برخی از کارها، در سبک و سیاق اجرایش هم تحولاتی را ایجاد کرده بود. حرکات و اکت‌های بهتری نسبت به اجراهای گذشته و خصوصا کنسرت‌هایش در سال 92 داشت. همچنین مشخصا در مقوله زبان بدن و برقراری ارتباط و گفتگوی متقابل با مخاطبان هم پیشرفت محسوسی کرده بود.
 
  • *دیروز و امروز
ادامه این کنسرت برای مخاطبان یراحی، جذابیت نوستالژیک داشت. او بهترین قطعه سال 92 از دیدگاه کارشناسان موسیقی در دومین جشن سالانه «موسیقی ما»، را اجرا کرد. «امپراطور» با تنظیم نسبتا متفاوت و بدون سازبندی زهی اجرا شد. البته در طول این کنسرت بخش زهی همه قطعات مثل مجسمه و سایر آثار حذف شده و به جای‌آن نقش گیتار الکتریک و آکوستیک و کیبوردها پررنگ‌تر شده بود. «منو رها کن» هم یکی دیگر از آثار خاطره انگیزی بود که با همخوانی حضار و در یک فضای احساسی اجرا شد. همچنین «توحید نوری»، نوازنده جوان پیانو، به روی استیج آمد و یراحی گفت:«می‌خواهیم به سمت ماه عسل برویم.» آنها قطعه «هرجای دنیایی دلم اونجاست» و سپس «باور نکن» را اجرا کردند. باور نکن یکی از آثار پرطرفدار آلبوم منو رها کن با ترانه «زهرا عاملی» بود که او کمتر در کنسرت‌هایش اجرا می‌کرد.
 
  • *بیشترین درخواست‌!
بیشترین درخواست مخاطبان از ابتدای کنسرت برای اجرای قطعات عربی بود. به محض اینکه مهدی یراحی از «مینو قاسم‌پور»، نوازنده ساز قانون، دعوت کرد خیلی‌ها متوجه شدند که درخواستشان به نتیجه رسیده است. تکنوازی ساز قانون آغاز و با همراهی تمپوی عربی ادامه پیدا کرد و سپس سایر اعضای گروه هم دست به ساز شدند و «غزال» در سالن شنیده شد. بر خلاف نسخه اصلی این کار که سولوی ساکسفون دارد، این بار ساز قانون چنین وظیفه‌ای را بر عهده داشت. «من علمک» هم اثر دیگری بود که مهدی یراحی بلافاصله اجرا کرد و پس از اتمام آن فریادهای دوباره دوباره هم تمامی نداشت! نوبت به سه قطعه پایانی رسید و یراحی از مخاطبان نظر خواست تا «آخرین اسیر» یا «اشتباه» را اجرا کنند. پس اینکه آخرین اسیر با ترانه «روزبه بمانی» بیشترین رای را آورد، او «سعید زمانی» را معرفی کرد. او از این تنظیم کننده جوان و خوش آتیه با لفظ تنظیم کننده کاربلد و کسی که کابوس شب‌های پراسترس من را تبدیل به رویای شیرین کرد نام برد. حسن ختام برنامه هم قطعه «شونه‌های تو»، آخرین قطعه آلبوم مثل مجسمه، بود. با دعوت خواننده «آرون حسینی» روی صحنه حاضر شد و با بهره گیری از دستگاه «تاک باکس» صدای دفت پانک این اثر را تولید کرد. این برای اولین بار بود که در کنسرت های داخلی از دستگاه تاک باکس روی استیج استفاده می شد. نهایتا هم در هنگام تعظیم و ادای احترام اعضای ارکستر و خروج مخاطبان از سالن قطعه «خدا به همرات» پخش شد.
 
  • *شب پر ستاره
مهدی یراحی در سانس دوم کنسرت خود میزبان جمع کثیری از چهره‌های سرشناس عرصه هنر بود. «احسان علیخانی»، «روزبه بمانی»، «مونا برزویی»، «زهرا عاملی»، «رستاک حلاج»، «سعید زمانی»، «مهدی احمدوند»، «امیرعلی بهادری»، «زایا سلیمان»، «معین راهبر» و«هیراد حاتمی» در سالن حضور داشتند. یراحی از احسان علیخانی با عنوان یکی از بهترین‌های دوست‌های خود نام برد و البته مجری «ماه عسل» اواخر برنامه از سالن خارج شد. پدر مهدی یراحی هم در سانس دوم اجرای زنده فرزندش از نزدیک تماشا کرد و از سوی تماشاگران با فریادهای «بابا؛ بابا» مورد تشویق قرار گرفت.
 
  • *از رپر معروف تا بازیگر فیلم اسکاری
بر خلاف کنسرت‌های اغلب کنسرت‌های پاپ که در سانس اول آن مهمان ویژه‌ای حضور ندارد، اجرای نهم مرداد پذیرای ستاره‌های موسیقی و سینما بود. «ساره بیات»، «حمید صفت»، «گلاره عباسی»، «رضا غفاری»، «شهاب رمضان»، «کوشان حداد»، «مهران عباسی»، «علی بحرینی»، «محمد شعبانی»، «ترانه مکرم»، «ایمان قیاسی»، «حامد میرفتاحی»، «سارا رسولزاده»، «مهسا کامیابی»، «محسن افشانی»، «حامد طاهریان»، «مهدی سوفالی»، «محمدحسین تفرشی» و «نیلوفر محبی» مهمانان سانس اول بودند. در این بین معرفی حمید صفت که کمتر در کنسرت‌های پاپ حاضر می‌شود با استقبال زیاد مخاطبان رو به رو شد. همچنین یراحی پیش از معرفی ساره بیات گفت:«ایشان در فیلمی ایفای نقش کرده‌اند که همه افتخارات جهانی اعم از اسکار و خرس نقره‌ای را کسب کرده است.»
 
  • *سایر نکات:
*مهرداد احمدزاده (کیبورد و بک وکال)، مهبد شفیع‌نژاد (کیبورد)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس)، مجید رضاپور (درامز)، عادل روح‌نواز(گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده(گیتار بیس)، امیر فقیه (سمپلر)، سیامک فتحی نیا (ساکسفون) و مینو قاسم‌پور (قانون) اعضای ارکستر به رهبری نیما رمضان (گیتار اسپانیش و الکتریک) در این کنسرت بودند.

*مهدی یراحی حدود ساعت یک بامداد از سالن میلاد خارج شد اما دقایقی را هم با برخی از طرفدارانش که منتظر خروجش بودند گپ زد و عکس یادگاری گرفت. یراحی پیش از اینکه با هرکدام از افراد حاضر در خروجی سالن میلاد عکس بگیرد از آنها سوال می‌کرد که از کجا آمده‌اند؟ در این بین زمانی که یک خانم گفت از کانادا آمده تا در این کنسرت حضور پیدا کند حاضرین و مهدی یراحی تعجب کردند. همچنین برخی از دوستداران این خواننده از اهواز، کرمانشاه، شیراز، کرمان و سایر شهرها به تهران آمده بودند.

*در هنگام پخش برخی از قطعات کلیپ هایی از نمایشگرهای سالن پخش می شد. همچنین کلیپی که تلفیقی از قطعات و ویدئوهای سه آلبوم گذشته یراحی بود به نمایش درآمد که همگی از ساخته های «فرید ناصری» بود و مورد تشویق حضار قرار گرفت. «محمد فلاحی» هم که میکس و مسترینگ آلبوم مثل را انجام داده بود در این کنسرت و در کنار تیم صدابرداری حضور داشت.

*این کنسرت به تهیه کنندگی «مهدی کرد» و با همت شرکت «ققنوس» به مدیریت «محمدحسین توتونچیان» برگزار شد. «امیر فرشباف» هم وظیفه مدیریت هماهنگی برنامه را بر عهده داشت.



به تیشرتا توجه کنین...
روی تیشرت هر کدوم شکل سازی هست که میزنه:)
روی تیشرت مهدی یراحی هم شکل سنگ معروف البوم مثل مجسمه که ابعادش چهری خودش هست^___^



ادیته ..نترسید.خخخ
 






















مهدییییییییییییییییی و بابااااااااااااااااااااششششششش.الهیییییییییییییی چقد نازن



تـــــــــــــــــــــــــمــــــــــام

نظرات 2 + ارسال نظر
raha پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 15:57 http://riding-the-unicorn.blogsky.com/

تی شرتاشون خیلی باحاله

اوهوم^_^

raha پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 15:56 http://riding-the-unicorn.blogsky.com/

کاش ماهم اونجا بودیم
مشهد ک انگار ممنوع الکنسرته!!!! :|

ارهههههههدلم کنسرت میخواااددد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد